tEntAng dIrI iNi . . . . . .

sAnGAT sAyAng mErEkA yAng mEnyAyAngI dIrI iNi....

pApA_mOhd fAarED

nUr aqIlAh fArIsyAh dan nUr uLinNuhA fAtiyA

Tuesday, March 1, 2011

sayang saya . .

ehem2..arinie sy nk citer psl sayang saye..hehe..asal lak tetibe bersaye2 nie..huhu..mcm skema la plak..em xkisah la kan..Ok,berbalik pd tOpik asal,sayang saya..twu x sape sayang saya..hurm,mestilah Org semua tahu kan..
nie la sayang saya
my papa mucuk2..
kenapa saya sayang sayang saya,sebab:


1. dia sayang saya..hehe..
  • suami mane xsyg bini beb..dia la yg selalu ambik berat psl saya,call hari2,msg,,bagi nasihat,marah,bagi duit,bagi anak..tetttt..huhu..em walaupun selalu gaduh, saya tetap sayang dia..
2. baik hati dan suka tOlOng
  • dia sangat baik dan suka tOlOng Org taw.em sbnarnya saya beruntung sangat dapat suami macam dia..sebab dia suke tOlOng Org..even sbnarnya die sendiri tengah susah..sebab tue la saya pilih dia..saya sanggup menOlak cinta Brad Pitt and Nabil semata2 untuk berkahwin dengan dia..hehe..tapi kekadang saya xsuka jgk dgn perangai dia yg satu nie..tOlOng2 jugak,tp pernah jugak terlebih tOlOng Org plak..mengamuk merOyan den memalam buta..em tutup buku lama..past is past..
3. penyayang
  • dia sangat sayang saya..buktinya lihatlah,hasil kami,dua dah..huhu..nO,its nOt that my pOint..dia sangat sayang saya n anak2..saya tahu dia memang xleh hidup tanpa saya..saya tinggal dia time study nie pun,hidup dia dah berantakan..kesian kat pa..kadang bangun lewat,kena basuh baju sendiri..irOn..kalau saya balik cuti je,tgOk rumah dah memang serupa rumah bujang dah..mana tak nye,asyik dOk ajak kawan lepak umah je..tapi aq xkisah pun cOz  dia xpernah pun nak mengeluh hidup macam tue..malah dia sabar..em pernah dulu zaman time2 kapel,asyik2 nak putus je,mesti xjadi..jadi putus pun,plg lame seminggu la..tue pun rasa masing2 hidup dah huru-hara..plg kjap kitOrg putus,ade la 2 jam..xsampai kOt..haha..em maybe 2 la petanda yg kitOrg nie mmg ade jOdOh..saling memerlukan antara satu sama lain..em kalau la dia xde,xtahu la hidup saya macamane nanti..=( Ya ALLAH,panjangkan lah umur suamiku dalam iman..Amin..
4. tak kedekut
  • dia memang xkedekut Okey..lagi2 pasal makanan..hehe..kadang duit dalam pOket nie cuma ade 50 je,tapi disebabkan kemengada-ngadaan saya nie dtg,kOnOn nk mkn KFC la,PIZZA la,ikan siakap la,masak memang malas..sO,dia nie sanggup bawak saya g makan tempat2 seperti itu..dia xpernah nak cakap dgn saya yang dia xde duit even sebenarnya dia memang tengah xde duit..lagi2 dengan anak2..igt lagi mase tue,dlm pOket tinggal RM5 je cOz .mase tue g makan kt muar..pas makan,farisya mintak mainan butterfly yg ade lampu lip lap tue..pastue dia sanggup belikan taw..padahal bOleh sangat kalau xbelikan pun..klau farisya nangis pun,bley pujuk kan..tapi tue la dia,suami saya,sayang saya..memang xpernah nak kedekut pasal duit..mudah-mudahan rezeki kami sekeluarga terus berlimpah ruah,,Amin..
5. kuat marah
  • dia memang suka marah..sebab tue la dia sesuai jadi cikgu..selalu gak kena marah ngan dia..tapi saya nie manja..hehe..xbOleh kena marah sikit,mula la nak tOuching..tarik muncung panjang sedepa..haha..kadang dia marah pun sebab memang salah saya pun..tapi sebab egO tinggi,kOnOn xleh terima la..haha..tapi saya nie nakal,suka lawan cakap dia..tue la yg  tercetusya pergaduhan antara kami..tapi dia kalau marah sekejap je,pastue dah cOOl dah..biasa kalau gaduh2,dia la yang pujuk dulu..kekadang,ade jgak masing2 xnak mengalah..tapi biasa dia la yg mengalah dulu..sebab apa,sebab die sayang saya..saya pun sayang dia..
6. hObi kami sama

  • saya dan dia mempunyai hObi yang sama iaitu suka jalan..yeah..bukan jalan kaki Okey,tapi jalan-jalan..tapi jalan menggunakan kaki jgk la..huhu..hari2 mesti nak jalan..kadang kalau malam,mestti nak kelaur jugak..xkira la even  keluar ke kedai semata-mata untuk membeli ais dan rOkOk..dia memang hisap rOkOk..saya benci itu,,Okey,balik pada tOpik asal..even jam sudah menunjukkan pukul 3 0r 4 pagi,ktOrg still akan keluar..lagi satu,ktOrg suke windOw shOping..susah kan nak dapat lelaki macam dia..dia suka teman saya shOping,belanja saya shOping,bayarkan untuk saya..hehe..tapi kalau part dia yg shOping,mak aii mengalahkan anak dara sunti yang baru dipinang Oleh datuk2 VVip..lama giler..berjam-jam nak memilih barang..dia nie kalau pilih barang,memang betul2 teliti..saya pun kalah taw..em rindu nak shOping sama lagi..rasa da lama xg shOping kan..lama ke..rasa bru ari tue kOt..tettt..haha..
7. suka tidO
  • Owh yang nie saya x suke..dia suka tidO n xreti-reti nak bangun..kalau saya call dia,masuk 97x call pun xbangun taw..dia memang sangat susah nak bangun..perangai  nie memang paling saya xsuka..tapi nak buat cmner kan..dah ini lah dia..kena la terima seadanya,baik buruk,itulah suami saya..walaupun dia buncit,saya still sayang dia..hehe..cOz mase saya buncit,dia pun sayang saya..sO,saya pun sayang lah dia..
sumpah,saya sayang dia sangat-sangat..saya tak pernah menyesal pilih dia sebagai teman hidup saya,sebagai imam saya,sebagai cikgu saya,sebagai dOktOr saya,sebagai kaunselOr saya,sebagai sahabat sejati saya,sebagai teman bergaduh saya,sebagai bank saya,sebagai peneman tidur saya,sebagai tempat tidur saya,sebagai bantal peluk saya dan juga sebagai bidadara saya di syurga nanti..SAYA SAYANG DIA!!

No comments:

Post a Comment