tEntAng dIrI iNi . . . . . .

sAnGAT sAyAng mErEkA yAng mEnyAyAngI dIrI iNi....

pApA_mOhd fAarED

nUr aqIlAh fArIsyAh dan nUr uLinNuhA fAtiyA

Tuesday, April 5, 2011

kuiz kenali diri

Anda hanya perlu memilih salah satu daripada LIMA jawapan di bawah, untuk setiap pernyataan yang diberi:
Setiap masa / Selalunya / Saya kurang pasti / Sesekali / Rasanya tidak
Kita mulakan sekarang…
1. Cinta pasti memberi saya kebahagiaan.=setiap masa
ye,saya perlukan cinta dan ianya membuat saya lebih bahagia bersama en.suami saya..
2. Saya rasa perasaan saya agak sukar untuk dikawal.=selalunya
ye,saya xtahu nak kawal perasaan saya..memang sukar..
3. Sebenarnya perasaan membantu kita membuat keputusan.=selalunya
ye,saya selalu membuat keputusan mengikut perasaan saya dan kadang kala keputusan saya itu telah melukakan hati saya sendiri
4. Kadangkala ‘mood’ saya terlalu negatif.=selalunya
selalu negatif..kerana sentiasa berjauhan dengan pa, farisya n ulin..
5. Saya selalu berasa diri saya memerlukan sesuatu.=setiap masa
ye,saya sangat memerlukan papa di sisi saya!!
6. Saya biasa berasa sedih apabila memikirkan masa lampau.=sesekali
sesekali pasti teringat masa lampau..even kita xnak ingat,but benda tue datang dengan sendirinya n menganggu perasaan..
7. Jika sesuatu mudah untuk diperolehi, ia tidak memberi erti.=setiap masa
untuk mendapatkan sesuatu bukannya mudah..so kena lah usaha..kerana ia akan memberi erti untuk kita..
8. Saya senang dengan perhubungan yang amat intim dan rapat.=setiap masa
intim dengan en.suami je la..hehe..and kalau hubungan rapat pula dengan kawan2..saya sangat gembira bila ada kawan2 yang sentiasa ada disisi disaat kita senang dan susah..
9. Sebenarnya saya perlu lebih memahami diri saya.=setiap masa
ye,saya perlu memahami diri saya sebelum orang lain mengenali diri saya sendiri..dan kadang kala saya xfaham siapa saya..
10, Saya tidak seperti orang lain, saya selalu berasa tersisih.=sesekali
sesekali ada la rasa macam tue..
11. Saya dahagakan perhubungan romantis dengan orang lain.=rasanya tidak
owh tidak kerana saya sudah ada en.suami yang sentiasa romantis..
12. Teman-teman berkata saya kadangkala terlalu ekstrem.=sesekali
sesekali kot..ekstrem bab ape,xtahu la plak..hehe
13. Saya cepat takut apabila kasih dan cinta mula bercambah.=rasanya tidak
yang ini,xfaham..hihi
14. Saya amat suka apabila pendapat saya diminta oleh orang.=setiap masa
ye,saya amat suka..sO mintalah pendapat saya dalam apa sahaja..pasti saya memberi respon..
15. Saya cepat sakit hati dengan perangai negatif orang lain.=selalunya
ye,kerana perangai2 negatif seperti ini membuatkan saya muak..
16. Saya tidak mahu diri saya sama sahaja seperti orang lain.=setiap masa
saya tetap saya even saya tak sehebat seperti mereka..saya mempunyai cara tersendiri..
17. Integriti seseorang adalah nilai yang penting bagi saya.=selalunya
saya xfaham soalan ini..maaf..
18. Fokus saya adalah masa lampau dan masa depan sahaja.=setiap masa
meluapakan masa lampau yang pahit dan teruskan berusaha untuk mencapai apa yang saya impikan untuk masa hadapan..
19. Saya amat sensitif kepada perasaan orang lain.=selalunya
saya sangat takut untukmembuat orang lain berasa kecil hati atau sakit hati dengan saya..
20. Selalunya saya terlalu cepat memikirkan perkara negatif.=sesekali
sesekali je la..bergantung pada situasi..hihi
21. Tidak ada seorang pun yang mengenali diri saya=.rasanya tidak
rasa ramai yang mengenali diri saya kerana saya hidup bercampur dengan manusia,bukannya haiwan..so rasa ramai orang yang kenal saya..
22. Saya tidak ambil pusing dengan perkembangan fesyen.=rasanya tidak
tidak..saya sentiasa  mengikuti new trendy..
23. Saya pantang kalau diri saya dilupakan atau dikritik.=sesekali
sesekali je la..nak buat cmner kalau orang dah nak lupa kat diri saya kan..dikritik,hak masing2..
24. Saya tidak suka hidup saya dikawal oleh sesiapa pun.=sesekali
sesekali saya inginkan kebebasan..dan sesekali saya inginkan kawalan..
Personality type 04, The Romantic
Pemarkahan:
Untuk setiap soalan yang anda jawab, beri diri anda 3 mata untuk ‘Setiap masa’, 2 mata untuk ‘Selalunya’, dan ‘1’ mata untuk ‘Sesekali’.
Untuk jawapan ‘Saya kurang pasti’ dan ‘Rasanya tidak’, tidak ada mata yang diberikan.
Jumlahkan markah anda, markah penuh yang boleh dikumpul adalah 72. Semakin hampir mata anda kepada mata penuh ini, semakin besar kemungkinan bahawa ini adalah ciri/jenis personaliti peribadi anda.
keputusan:: 42
sebenarnya ada lagi soalan dia..tapi malas plak nak jawab..hehe..len kali ar..

No comments:

Post a Comment